احادیث چهارده معصوم ( علیهم السلام )
احادیث چهارده معصوم ( علیهم السلام )

احادیث چهارده معصوم ( علیهم السلام )

اجتناب از کافر و معصیت کار


قالَ عَلیٌّ (ع): اِنَّ رَسُولَ اللهِ کانَ یَقُولُ: مَن کانَ یُؤمِنُ بِاللهِ وَ الیَومِ الآخِرِ فَلا یُواخِیَنَّ کافِراً وَ لا یُخالِطَنَّ فاجِراً . (بِحارُالاَنوار ، ج 71 ، ص 197)

حضرت علی (ع) می فرماید: رسول خدا (ص) همیشه می فرمود: هر کس ایمان به خدا و روز قیامت دارد نباید کافری را دوست بگیرد و یا با فردی معصیت کار مراوده داشته باشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
بهزاد پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 09:15 ب.ظ http://jeepers-creepers.blogsky.com

مسیح در انجیل فرمود:گفته شده است با دوستان خود دوست باشید با کافران دشمن،اما من میگویم با کافران نیز دوست باشید..خداوند را نگاه کنید وقتی باران رحمتش را فرو میبارد بر همگان یکسان میبارد..چه بر بدان چه بر خوبان،شما نیز چنین باشید،اگر تنها با دوستان خود معاشرت داشته باشید چه فرقی با کافران دارید؟آنها نیز چنین میکند و با دوستان خود رابطه دارند،شما چنین نباشید،بگذارید کافران درس انسانیت را از شما بیاموزند،ما برای هدایت کافران آمده ایم و گرنه دوستانمان هدایت یافته اند،با آنها دوست باشید و از گمراه بودنشان نجاتشان دهید.
منبع:انجیل متی

ببین دوست عزیز
ظاهرا شما مفهوم مطلب رو نگرفتید !!!!!!!!!!
منظور از دوست نگرفتن و مراوده نکردن این نیست که شما هدایتش نکنید ، اگه شما بتونید یک کافر یا معصیت کار رو هدایت کنید همه مؤمنین و حتی خود حضرت مسیح (ع) هم به شما افتخار میکنه ما منکر این حرف نیستیم (خود پیامبر گرامی اسلام (ص) به علی (ع) فرمود: علی جان اگر بتوانی یک انسان را از گمراهی نجات بدهی مثل این است که همه انسان های روی زمین رو هدایت کردی)، بلکه منظورشان اینه که طوری با آنها دوستی و هم نشینی نکنید که آنها روی شما تأثیر بگذارند و شما رو از راه راست منحرف کنند.
حالا اگه شما همچین توانایی دارید که بتونید با شخص کافر یا معصیت کاری مراوده داشته باشید و هدایتش کنید کار بسیار خوبی انجام دادید در غیر اینصورت ایمانتون توسط این شخص از بین میره و دچار خسران و ضرر همیشگی و ابدی میشید.

الحمدُ لِله الّذی جَعَلَنا من المُتمَسّکین بِوِلایةِ علی بن ابیطالب (ع)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد